چرا باید از بازار محله خود خرید کنیم؟
**یک کشاورز در امریکا به طور میانگین کمتر از ۱۵ سنت از هر دلاری که شما برای خرید یک محصول در مغازه خرج میکنید دریافت میکند. آنها به جوامع ما غذا میدهند، اما اغلب کشاورزان استطاعت غذایی که خودشان پرورش میدهند را ندارند. در این صحبت عملی، کارآفرین اجتماعی محمد مدرس نشان میدهد که چگونه از قدرت خریدتان استفاده کنید تا کشاورزی محلی را از فروپاشی نجات دهید و صنعت غذا را از پایین به بالا متحول کنید.**
از زمان آخرین بحران مالی حدود یک دهه گذشته است، اما این صنعت تا به حال بزرگتر از این نبوده است. قانون که قرار بود بزرگترین بازیگران این صنعت را بهتر کنترل کند به بازیگران کوچکتر آسیب زده است، و باعث شده بیشتر دارایی این صنعت توسط یک درصد برتر کنترل شود. شکست ناپذیر شده اند. منظور من بانکهای بزرگ نیستند، بلکه دنیای کشاورزیِ کلان است.
00:30
به عنوان متخصص بهداشت عمومی که با کشاورزانی درمقیاس کوچک در رواندا کار کرده ام و اکنون به عنوان صاحب کسب و کاری کوچک در صنعت غذا که در تقاطع بین مصرف کنندگان و تولید کنندگان جای می گیرد، در معرض یکی از پرفشارترین صنایع جهان از لحاظ زیست محیطی و اقتصادی بوده ام، و در سرتاسر کارم، شاهد طنز تلخی بوده ام. کشاورزان که جوامع ما را غذا می دهند، استطاعت غذای تولیدی خودشان را ندارند. امروزه تعداد معدودی از شرکتها به یکپارچه سازی زنجیره ی تامین غذا ادامه می دهند، از مالکیت معنوی دانه ها تا تولید و دام تا موسسات مالی که به این کشاورزان وام میدهند. و نتایج اخیر افزایش ورشکستگی برای مزارع خانوادگی و توان کم آنهایی که تنها سعی می کنند در صنعت دوام بیاورند بوده است. اگر این موضوع به حال خود رها شود، ما به سمت فروپاشی اقتصادی دیگری خواهیم رفت، که بسیار شبیه بحران کشاورزی دههی ۸۰ بود، زمانی که قیمتهای بازار کالا سقوط کرد، نرخ بهره دو برابر شد، و خیلی از کشاورزان همه چیز را از دست دادند.
01:37
خوشبختانه راه حلی ساده و سه بخشی وجود دارد که شما همین الان می توانید بخشی از آن باشید تا به ما کمک کنید صنعت غذایمان را از پایین به بالا متحول کنیم.
01:49
قدم اول: در بازارهای کشاورزان محلی خرید کنید.
01:54
خرید از بازار محلیتان و عضویت در سیستم حمایتی تولیدات کشاورزی، که به CSA معروف است، می تواند بهترین تصمیم خریدی باشد که شما امروزه تحت عنوان مصرف کننده می گیرید. سال گذشته، کشاورزان امریکایی کمترین میزان درآمد تقریبا در سه دهه ی گذشته را داشتند، چون آنها اکنون بخشهای کمتری از زنجیرهی تامین را نسبت به هر زمان دیگری دارند. با قراردادهای منحصربه فرد با کشاورزی کلان و فروشگاههای زنجیرهای، به کشاورزان قیمت منصفانهای برای کالایشان پیشنهاد داده نمی شود. به طور میانگین یک کشاورز در امریکا کمتر از ۱۵ سنت از هر دلار برای محصولی که شما از مغازه میخرید را به دست میآورد. از طرف دیگر، کشاورزانی که محصولاتشان را در بازار کشاورزان می فروشند تقریبا ۹۰ سنت از هر دلار را به خانه می برند. اما فراتر از بردن سهم بیشتری به خانه، کشاورزان از بازار به عنوان موقعیتی استفاده میکنند برای پرورش نسل بعدی کشاورزانی که زمینهای کشاورزی و مراتع ما را اداره کنند. درمبارزه با تغییر اقلیم، به آنها بیشتر از هر زمان دیگری نیازمندیم تا استفاده متنوع از زمین را ترویج داده و حفظ کنیم.
03:02
زمانی که مزارع چند نسل در یکپارچه سازی کشاورزی سطح کلان گم می شوند، جوامع ما به اشکال بیشماری رنج می برند. امریکای روستایی از حد متعادل جرایم خشونتآمیز در کشور فراتر رفته است. سه نفر ازهر چهار کارگر مزرعهای که مورد بررسی قرار گرفتند مستقیماً تحت تاثیر اپیدمی مواد افیونی ما قرار گرفته است. با وجود پنهان کردن موضوع اغلب اوقات به عنوان حوادث، خودکشی در کشاورزان اکنون رو به افزایش است.
03:27
قدم دوم: در بازارهای کشاورزان محلی خرید کنید.
03:32
(خنده)
03:34
محصول یک فروشگاه خرده فروشی بزرگ قبل از اینکه رسیده شود برداشت می گردد تا قبل از آنکه در نهایت روی قفسه شما قرار بگیرد هزاران کیلومتر سفر کرده و حدودا دو هفته طول میکشد. در عوض، چون بیشتر بازارهای کشاورزانالزامات تولید و مجاورت را دارند، کشاورزان کمتر از ۸۰ کیلومتر را طی میکنند تا محصولات محلیشان را با حداقل ضایعات بستهبندی پیشنهاد بدهند. با پیدایش فروشگاههای اینترنتی و بسته های غذایی مرسوم، مصرف کنندگان در حال قطع ارتباط بیشتری با کشاورزانشان و اقتصاد تولید غذا هستند. از زمان ظهور انقلاب تلفنهای هوشمند، کالاهای تحویل مستقیم به مشتری راکد شده اند.
04:15
درحالیکه غذاهای محلی و بادوام تقریبا برای یک دهه مرسوم بوده اند، لغاتی مانند «سالم» و «طبیعی» چارچوبی قانونی برای ایالت متحده ندارند. بهترین شانس شما برای غذاهای تازه و مغذی بدون واژگان بازاریابی چیست؟ به بازار کشاورزانتان بروید. خرید از محله ایدهی جدیدی نیست، اما تبدیل آن به عادت در دنیای امروزه همچنان جدید هست. اگر میخواهیم از هزینهی بالا برای غذاهای ارزان پرهیز کنیم، از محیط زیستمان محافظت کنیم، جوامعمان را بسازیم و به معنای واقعی کشاورزانمان را نجات دهیم ما باید با خرید غذایمان رای بدهیم. موفقیت سیتمهای غذاییمان مستقیما به ما ارتباط دارد. اگر می خواهیم کنترل زنجیره تامین غذا را از کشاورزی بزرگ مقیاس خارج کنیم، نیاز داریم تا به کشاورزانمان متصل شویم. نیاز داریم روابطمان را با دستانی که روزی سه بار به ما غذا می دهند بازسازی کنیم. همینطور، دوبار دیگر برای میان وعده. همین است.
05:22
با پایگاه دادهی آنلاین دولت مربوط به بیش از ۸.۶۰۰ بازار کشاورزان در سرتاسر کشور، راحت میتوانید نزدیکترین را به خودتان پیدا کنید. تنها به خودتان به عنوان سرمایهگذاری در غذا فکر کنید، که قدرت خرید شما می تواند جامعهی منصفانه تری برای همه ایجاد کند. اوه
05:41
نزدیک بود بخش سوم فراموشم شود، که ممکن است شما را متعجب کند: در بازارهای کشاورزان محلی خرید کنید.